دیدنی های قشم
نوشته شده توسط : dellaram
 

jazire hegam qeshm

جزیره هنگام از جزیره های مهم خلیج فارس می باشد که در زمان قدیم به آن هینام یا «هنجام» هم می گفتند . جزیره هنگام ، به ظاهر در زمان های قدیم مکان توقف کشتی ها برای جمع آوری آب و غذا بود و به همین علت نام گرفتن کلمه هنگام در این جزیره در واقع به معنای آمدن به موقع و به هنگام برای جمع کردن آب و غذا و دیگر وسایل لازم برای سفر است. همینطور در شهرستان میناب 12 ساعت آب را یک هنگام نام گذاشته اند.

 

 

 

 

jazire hormoz qeshm

جزیره هرمز قشم که طول محیط آن تقریبا شش هزار متر می باشد در داخل خلیج فارس و در فاصله هشت کیلومتری بندرعباس واقع شده است. املای درست این کلمه هرموز یا هرمزد است و از کلمات خورموز یا خورموغ به معنای لنگرگاه و ایالت موغستان میناب می باشد که به دلیل استفاده زیاد این کلمه بصورت غلط امروزه هرمز نام گرفته است. جزیره هرمز در منطقه مرکزی از تپه و کوه‌های آتشفشانی و نمکی تشکیل شده است مرتفع ترین منطقه آن ۲۱۰ متر می باشد، که در اطراف جلگه‌های پست و همواری فرا گرفته است، معدنهای خاک سرخ و نمک سفید این منطقه شهرت بسیاری دارد.

 

 

 

 

baghe korokodil qeshm

اولین عنوان پارک کروکودیل ها در خاورمیانه متعلق به قشم می باشد. اولین پارک کروکودیل ها در سال ۲۰۱۰ در جزیره هنگام از جزیره های قشم و پارک کروکودیل ها هم در سال ۲۰۱۱ در جزیره قشم تاسیس شده، ولی اماراتی ها اخیرا در رسانه بین المللی مطرح کردند تا آخر سال ۲۰۱۴ در دبی نخستین پارک کروکودیل خاورمیانه راه اندازی می شود. این پارک از جاذبه های دیدنی جزیره زیبای قشم می باشد.

 





:: موضوعات مرتبط: تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: