نوشته شده توسط : dellaram

جاهاي ديدني مشهد

طرقبه

در 16 كيلومتري جنوب غربي مشهد، بخش طرقبه واقع شده است. اين آبادي در منطقه كوهستاني و داراي باغهاي فراواني است كه مسافران تور مشهد ميتوانند از طبيعت آن لذت ببرند. رودخانه‌اي از كنار آب عبور مي‌كند. در اين بخش پارك عمومي زيبايي وجود دارد. سبدهاي دستي ساخته شده اهالي، سوغات آن به شمار مي‌رود.

 

بند گلستان

در فاصله 4 كيلومتري طرقبه، بند قديمي گلستان بر روي رودخانه گلستان قرار دارد. طول تاج بند در حدود 120 متر، ارتفاع آن 14، عرض پايه 28 و عرض تاج 14 متر مي‌باشد.

اين بند در حوالي 400 الي 500 سال قبل در دوره تيموريان بنا شده كه در سالهاي اخير مرمت و بازسازي شده است. بند گلستان در فصل بهار كه به واسطه بارندگي، آب آن زياد مي‌شود. منظره بسيار جالب و زيبايي دارد.

 

سد طرق

در 25 كيلومتري جنوب شرقي مشهد، بر روي رودخانه طرق (در نزديكي بند قديمي طرق) سد طرق احداث شده است. اين سد از نوع دو قوسي متقارن، متشكل از 22 بلوك به عرض 14 متر مي‌باشد. ارتفاع سد از پي آن 81 متر، صخامت تاج 80/4 متر، ضخامت در پي 84/12 و طول تاج 322 متر مي‌باشد. هدف از احداث اين سد، تامين نيازهاي آبي شهر مشهد مي‌باشد.

 

شاهان گرماب

شاهان گرماب در فاصله 72 كيلومتري جنوب خاوري مشهد. بر بالاي تپه‌اي قرار گرفته و داراي چشمه آب گرمي است كه حرارت آن به 48 درجه سانتيگراد مي‌رسد. اين آب معدني براي بهبود رماتيسم، آرتروز و عوارض كوفتگي موثر است. براي رفتن به آنجا بايد از جاده فريمان استفاده كرد اتوبوسهاي شاهان گرماب، از تعاوني كشور جم، واقع در پنج راه پايين خيابان، ميدان وحدت حركت مي‌كنند.

 

زشک

منطقه توریستی و تفریحی زشک یکی از جمله روستاهای گردشگری ایرن است که در 30کیلومتری مشهد قرار گرفته و مسافران تور مشهد براي استفاده از طبيعت زيباي آن از آن بازديد مينمايند . این منتطقه ییلاقی که در دره‌ای زیبا از رشته کووهای البرز شمالی قرار گرفته است با طبیعت بکر و زیبا ی خود با آب وهوایی خنک شرایط مناسبی را برای مردم شهر مشهد تامین کرده است . در این منطقه با رستورانهای بزرگ و بین ال مللی چون پدیده و دشت بهشت و باغ سالار و ارم نیاز مردم را در کنار طبیعت به مواد غذایی نیز رحت کرده است .

این منطقه از طریق یک بزرگراه و با عبور از کنار قلعه باستانی ویرانی و دهکده المپیک ثامن الائمه به مشهد دسترسی دارد . در این منطقه صنایع دستی و نانهای محلی مختلفی وجود دارد که می‌تواند برای هر توریست و ایرانگردی جالب باشد.



:: برچسب‌ها: جاهاي ديدني مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

هتل تاوانا رامادا بانکوک تایلند 

این هتل در مرکز شهر بانکوک در جاده Surawongse قرار گرفته است.فاصله ای که این هتل دارد هتل تا ایستگاه ترن هوایی و مترو خیلی کم میباشد .فاصله  تاوانا تا فرودگاه با ماشین 35حدود دقیقه میباشد امکانات رفاهی که این  هتل برای مسافران خود در نظر گرفته  شامل استخر روباز ، سونا ، استخر سرباز (تمام فصول) می باشد.از دیگر امکانات این هتل میتوان به ارائه خدمات نگهداری از اطفال اینترنت رایگان، ایستگاه قایق رو، سالن ماساژ ، اتاق ملاقات ،کافی شاپ ،پارکینگ رایگان و استخر آب گرم، گاو صندوق، مینی بار،رستوران های این هتل که انواع خوراک های تایلندی  و بین المللی را سرو میکنند از جمله رستوران  Bon Vivant  اشاره کرد.

هتل تاوانا رامادا بانکوک 


هتل تاوانا رامادا بانکوک 


هتل تاوانا رامادا بانکوک 


هتل تاوانا رامادا بانکوک


:: برچسب‌ها: هتل تاوانا رامادا بانکوک تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

استادیوم المپیک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک واقع در استانبول باعث لذت بردن و آشنایی شما را با مکانهای تاریخی استانبول ، ترکیه و آثار باقی مانده از عثمانیان در منطقه امپراطوری عثمانی و دنیا را با بیشتر از 120 نوع مینیاتور در اندازه های 1.5m و بصورت موزه در فضای باز با هزینه اندک فراهم کرده. این پارک در سال 2002 افتتاح شد در منطقه ای که اکثر بناها قدیمی وجود دارند . با گشتن در این پارک واقع در ترکیه از آثار استانبول مثل شهرهای زیرزمینی و صخره های گوءرمه و کاپادوکیا و اوچ حیصار نئوشهیر ، قصر هیدیو استانبول ، قصر توپ قاپی ، مسجد سلطان احمد ،موزه و سورهای شهر بورسای ترکیه ، مسجد خلیل الرحمان و بالیک لی گول شانلی اورفا ، ایاصوفیه ، مسجد کلیسای کاریه ، استادیوم المپیک ، برج گالاتا ،برج و جزیره دختر و پل بسفر که قادر خواهید بود روی آنها قدم بزنید تا آثار تاریخی از ترکیه مثل معبد آرتمیس ، کاپادوکیا ، کوه نمرود، خانه های تاریخی ماردین و کتابخانه تاریخی افس و سوملا ترابزون توربه مقدس حضرت مولانا ، محل تبدیل آتش به گلستان یا بالیکلی گول شانلی اورفا ، خانه حضرت مریم ، غار اصحاب کهف مرسین ازمیر آسپندوس آنتالیا ، آنیت کبیر آنکارا ، قدس شریف ، مدرسه دومناره ارضروم ، کلیساهای مقدس مسیحیان ، سورها و پل دیاربکر، نماد شهدای گلی بلو چاناق قلعه ، مسجد سلیمیه ادیرنه ، اوزون کورپو بزرگترین پل جهان در نوع خود ادیرنه، زئوگمای قاضی آنتپ و آنتالیا و نیز آثاری از مقدونیه و بسیاری از آثار تاریخی دیگر از دنیا دیدن کنید.

 

  استادیوم المپیک مینیاتورک استانبول



:: برچسب‌ها: استادیوم المپیک مینیاتورک استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

 

گردشگری در مازندران

 

  کشور ایران با توجه به وجود تنوع فراوان زیست محیطی و اماکن تاریخی- باستانی در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، برای رسیدن به شرایط استفاده ی بهینه از مواهب موجود و جــذب گردشگری و بهره برداری اقتصادی، فاصله ی زیادی دارد.

 

  استان مازندران به خاطر شرایط ویژه ی منطقه ای و برخورداری از مواهب طبیعی و تاریخی دارای پتانسیل بالقوه ای ست که باید به فعالیت مطلوبتری برسد.

 

  حضور دریاچه ای عظیم و نادر در جهان که به خاطر وسعتش دریا نامیده می شود و کوههای سربه فلک کشیده ای که از عظمت کوه دماوند بهره جسته و چون بال سیمرغی سبزفام، دشت مازندران را در آغوش کشیده است و آثار تاریخی فراوانی که هر یک می تواند هزاران گردشگر را به خود بخواند، از پتانسیل های بـرجسته ای ست که قدم به قدم در این سرزمین یافت می شود. استانی که در بسیاری از فصـول، اختلاف دمای مناطق آن نزدیک به پنجاه درجه سانیگراد می رسد و می توان چهار فصل سال را در گردشی یک روزه حس کرد. جنگل های انبوه و آبشارانی بی بدیل در یکسو و دریایی آوازه خوان، سمفونی حیاتی را اجرا می کنند که هر مسافر را در عطر بهارنارنج خود سرمست می کند و طراوت زندگی را در بارش نرم خود منتشر می نماید.

 

  مناطق جلب گردشگر در استان مازندران کم نیست و تنها نام بردن از آن فرصتی جانانه می خواهد تا اسامی رودها، غارها، تپه های باستانی و جنگل ها، حیوانات خاص منطقه و گونه های مختلف گیاهان دارویی منطقه را بازگو کنیم.

 

تنکابن 

 

دریای خزر

 تله کابین نمک آبرود   

 

  این همه تنها نشانه هایی از موجودیت و هویت سرزمین ماست که می تواند هر گردشگری را به خود دعوت نماید و در کنار مواهب طبیعی، دست افزارهای بشری خود را یادگار خانه های مردمانی در هر گوشه ی جهان نماید.

 

  فارغ از اماکن دور از دسترس و ویژه ای که مسافران و گردشگران حرفه ای را به شوق دیدار از جاذبه های مختلف و خاص در منطقه، به سوی خود می خواند، استان مازندران مسیر عبور گاه اجباری مسافران و گردشگرانی ست که به شوق زیارت امام هشتم و گاه جهت استفاده از دریا، میهمان سرزمین ما می شوند و در سایه سار درختی و کنار چشمه ساری، با طبیعت پیوندی یگانه برقرار می نمایند.

 

  نقش تبلیغات و معرفی جاذبه های موجود و ایجاد شرایط اقامتی در جلب و جذب گردشگر، بر هیچ کس پوشیده نیست و باید علاوه بر تلاشهای قابل تقدیر انجام شده، در جهت ایجاد تسهیلات ضروری اقدامی جدی نمود.

 

  در همین راستا مواردی از موانع موجود در گردشگری استان مازندران را با کلیاتی قابل تجزیه و فارغ از بررسی موشکافانه برمی شماریم:

 

- راه به عنوان اولین و بدیهی ترین مسیر رسیدن به مقصد، متاسفانه از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و عرض کم جاده، رانش زمین در بخش کوهستانی، نبود علائم راهنمایی در برخی از مسیرها عاملی جهت ایجاد تصادف و وحشت خواهد بود و گردشگر هرگز نخواهد توانست با تکیه بر احتمالات به مناطق ناآشنا سفر نماید. رشد گردشگری در جهان همراه با توسعه ی شبکه حمل و نقل بوده و بدون آن رشد نخواهد کرد.

   

- نبود مراکز مستمر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از امکانات موجود در اماکن تاریخی- طبیعی، گردشگر را از حضور در این اماکن منصرف خواهد نمود.

 

فاصله ی زیاد شهرها و دریا با توجه به کمبود شدید ساحل و مسدود بودن برخی از سواحل دریا. براساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست از ‌١٧ نقطه‌ی دریا نمونه برداری کرده است که متاسفانه هیچ یک از این نقاط قابل شنا کردن نبوده است. تخلیه ی پساب های صنعتی به رودخانه ها و آلودگی محیط زیست علاوه بر مرگ و میر ماهیان موجب گریز گردشگر از منطقه نیز خواهد شد.

 

- گردشگران در مناطق معروف و مطرح منطقه به علت نبود اطلاع رسانی از پیشینه و تاریخ مکان حضور خـود بی بـهره بوده و تنها بازدید کننده ای عادی محسوب می شوند. بدیهی ست که معرفی امـاکن خاص می تواند، پیشینه و عظمت آن را در جلب و جذب گردشگر دوچندان نماید و با توضیح تخصصی و مدون می توان از گزارشات غیرکارشناسانه و گاه متناقض جلوگیری کرد.

 

- نبود مدیریت های مداوم در برخی از مناطق تاریخی- طبیعی و عدم نظارت مستقیم موجب آسیب رسانی جدی به آثار تاریخی و امکانات موجود خواهد شد.

 

- عدم برنامه ریزی و کمبود امکانات اولیه، برخوردهای سلیقه ای، کمبود متخصصین واجد شرایط و یکسویه نگری در مدیریت اماکن تاریخی- طبیعی منطقه نه تنها موجب جلب گردشگر نخواهد شد بلکه علاوه بر نبود امکانات در قیاس با اماکن همجوار جدید التاسیس، موجب گریز گردشگر و تقویت تجمع در نقطه ی دیگر می گردد و سرمایه های معنوی و مادی را از دست خواهد داد.

 

- فراوانی کشفیات باستان شناسی و اسناد تاریخی و هنرهای دستی و سنتی مهمترین بهانه برای داشتن نمایشگاهی دائمی و موزه ای منطقه ای محسوب می شود. مازندران توان آن را دارد تا تنها با تکیه بر آثار کهن خود، بی نیاز از دیگر مناطق، موزه ای سرشار از دست افزارهای بشری سرزمین خود را داشته باشد. نبود موزه، خلایی فرهنگی و تاریخی در شناخت سرزمین ماست.

 

- با سرانجام یافتن کیفی مسائل مبتلابه گردشگری می توان به دغدغه ی بزرگ جامعه ی ما ، مشکل بیکاری، رسیدگی کرد. مطابق استانداردهای جهانی، ورود هر 6 گردشگر خارجی، یک شغل ایجاد می کند و در کنار هر شغل مستقیم، 1/2 درصد شغل غیرمستقیم نیز ایجاد می شود. پیش بینی می شود که تا سال 2010 میلادی، گردشگری موجب اشتغال 43 درصد از جمعیت جهان شود و امیدواریم ما هم سهمی در این فرایند پردغدغه داشته باشیم.

 

- استان مازندران می تواند با معرفی متخصصانه ی اماکن تاریخی-طبیعی و ایجاد بستر مناسب برای حضور گردشگر، با استانهای اصفهان و فارس به رقابت برخیزد و یک گردشگر حرفه ای باید بداند بخشی از هویت علویان وصفویان در مازندران خانه دارد.

 

- حضور بخشی از آثار طبیعی، تاریخی و دینی در شهرها، ضرورت برنامه ریزی شهری را ایجاب می کند. گردشگر مشتاق می خواهد در این دیدار با محیطی پاک، غیرآلوده و جذاب مواجه شود. با آنکه در بروشورهای چاپ شده جهت جلب گردشگر با اسامی اماکن فروانی روبرو هستیم، متاسفانه شهرداری ها شرایط حضـور را آسان ننموده و متاسفانه گردشگر حتی داخلی با زباله ها، حیوانات جونده، خیابان های پر چاله، پیاده روهای خاک آلوده و نامتجانس و بازارهایی غیربهداشتی و غیرجذاب، نمی تواند خود را به اقامتی در حداقل زمان راضی نماید.

 

- حمایت از بخش خصوصی و ایجاد تسهیلات و نگرش استعداد بومی در ایجاد بافت های سنتی و عرضه ی صنایع بومی در ساخت و ساز بخش دیگری از نیاز منطقه محسوب می شود و استفاده از پتانسیل موجود و حمایت از تشکل های مختلف غیردولتی می تواند بخش عظیمی از نیروی جوان و کارآمد را به میدان اشتغال وارد نماید.

امید داریم تا با سرانجام یافتن نیاز منطقه و تحقق آن از مرحله ی تئوری به عمل، شهری سالم و شایسته، منطقه ای پرطراوت و استانی مهمان پذیر داشته باشیم تا ایران کهنسال ما بتواند جهان را بر سفره ی اندیشه، فرهنگ، تاریخ و تمدن خود بنشاند و آن را از سرچشمه های زلال خود بنوشاند.

 

  کشورهای اروپایی ابعاد گسترده این صنعت را از نظر تولید اشتغال و ایجاد درآمد درک کرده اند و از چند دهه پیش به شدت به توسعه این صنعت پرداخته اند . تبلیغات تلویزیونی گردشگری موضوعی است که تمام کشورهای توسعه یافته این صنعت از آن بهره برده و می برند ، تبلیغاتی گسترده که علاوه بر پخش آگهی و تیزر ، دامنه آن به فیلم های سینمایی ، فیلم های مستند ،سریالهای تلویزیونی و فراتر از آن کانالهای مخصوص تلویزیونی کشیده شده است . تهیه کنندگان و کارگردانان این برنامه ها ضمن شناسایی مکانهای گوناگون اعم از طبیعی ، تفریحی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... اطلاعات کامل و جامع ای از قیمت ها ، کالاها و محصولات هنری و .. به مخاطبان خود ارائه داده و تشویق به بازدید از این محل ها و حضور در جشوارهای خرید می نمایند ، چرا که یکی از انگیزه های قوی توریست ارضاء انگیزه خرید است .

 

  کشورهای فرانسه با بیش از 80 میلیون نفر توریست خارجی ، اسپانیا 60 میلیون نفر، آمریکا 55 میلیون نفر ، چین 52 میلیون نفر، ایتالیا46 میلیون نفر و باگذشت تجربه چند با نگاه ی تازه ، بدنبال بازارهای جدید توریست و توریسم نوین هستند، آنها به خوبی می دانند که هر توریست به منزله ورود حداقل 1000 دلار به چرخه اقتصاد و اشتغال است برای مثال کشور ترکیه با حفظ میراث فرهنگی و محیط زیست و با اتکا بر روزنه های تاریخی و مکان های توریستی صنعت و اقتصاد خود را به پیش میبرد . یکی از این جلوه ها آیین بزرگداشت 10 روزه مولانا و شب عروس در شهر قونیه است که شاهد حضور 5 هزار نفر در هر برنامه سماع می باشد . واقعیت این است که بسیاری از کشورها مثل ترک ها برای توریست های ایرانی سرمایه گذاری کرده اند و به جای سرگرمی با آمار خیالی و اخبار غیر واقعی برای اذهان عمومی به واقع کار کرده اند در ترکیه با یک مقبره بیش از 200 هزار نفر میتوانند بشکل مستقیم ارتزاق کنند در حالی که آمار کل گردشگران خارجی و یا آمار شاغلین مستقیم این صنعت در کشور به این رقم نمی رسد و ما هنوز بدنبال توسعه هتل داری و گسترش شبکه ها و موسسات توریستی هستیم. البته تبلیغات سوء برعلیه ایران و شناسایی ایران به عنوان کشوری نا امن یکی از دلایل کاهش فاحش آمار توریست خارجی به ایران است.

 

  بهترین و موثرترین شیوه برای جلب توریست که به منزله تبلیغات حضوری و فروش محصولات و صنایع داخلی است برگزاری نمایشگاههای بزرگ در کشورهای توریست پذیر آنهم در مقاطع زمانی تراکم توریستی با بکارگیری جلوهای تاثیرگذار هنرهای نور و تصاویر معماری و طراحی برگرفته از آثار هنری ، تاریخی و جلوه های زیبای با مجریان آشنا به زبان بین الملل و بومی در قالب مردمان هر منطقه باپوشش لباسهای محلی و... است.



:: برچسب‌ها: گردشگری در مازندران ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

آکواريوم و نمايشگاه خزندگان کیش:

 

توضیحات در مورد خزندگان:

 

در اين نمايشگاه كه بسيار مورد توجه مسافران تور کیش نيز قرار ميگيرد  بيش از يكصدگونه خزنده از خانواده مارسانان به نمايش گذاشته شده است. مارهاي عظيم بوا، پيتون آفريقا و آمازون، سوسمارايگوانه ماداگاسكار، عقرب سياه امپراتور آفريقا، مارپرنده تايلند، عنكبوت هاي بزرگ و پرنده خوار برزيلي نمونه‌هايي از اين گونه خزندگان هستند.

علاقمندان به بازديد از نمايشگاه مي‌توانند به كانون هنر واقع در جنب پارك آهوان مراجعه كنند. اين نمايشگاه در آينده نزديك به سالن مخصوصي در پارك آهوان منتقل مي شود. در كانون هنر امكانات وسيع ديگري براي برپايي نمايشگاه‌هاي اختصاصي هنري تدارك ديده شده است كه در اختيار هنرمندان داخلی قرار مي‌گيرد.

توضیحات درمورد آکواریوم:

خلیج فارس از حیات آبزی بسیار متنوعی برخوردار است  كه يكي از دلايل اقبال فراوان مردم به تور کیش نيز همين موضوع ميباشد . سیاحتگران در هر گوشه ساحل، می توانند انواع ماهی ها و دیگر آبزیان را که برخی از آن ها بسیار عجیب به نظر می رسند، در داخل آب های شفاف تماشا کنند. در آکواریوم کیش که در ساختمان کانون هنر قرار دارد انواع مختلفی از آبزیان زیبا و شگفت انگیز خلیج فارس نگهداری می شود. برای کسانی که امکان غواصی در زیر آب و دیدن ماهی های رنگارنگ زیبا را در محیط طبیعی خود ندارند، دیدار از این آکواریوم ميتواند براي مسافران تور کیش   به یادماندنی و خاطره انگیز باشد. نمایشگاه خزندگان در این نمایشگاه بیش از یکصدگونه خزنده از خانواده مارسانان به نمایش گذاشته شده است. مارهای عظیم بوا، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمارایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مارپرنده تایلند، عنکبوت های بزرگ و پرنده خوار برزیلی نمونه هایی از این گونه خزندگان هستند. علاقمندان به بازدید از نمایشگاه می توانند به کانون هنر واقع در جنب پارک آهوان مراجعه کنند.

 

آکواريوم و نمايشگاه خزندگان کیشآکواريوم و نمايشگاه خزندگان کیش

 

 

مشخصات:

سازمان موسس: سازمان منطقه آزاد كيش

تاريخ تاسيس: سال1380

 

روزهاي بازديد در هفته: شنبه،يكشنبه،دوشنبه، سه شنبه،چهارشنبه،پنجشنبه، جمعه

 

 ساعت هاي بازديد: از ساعت 8 تا 16

نشاني: خيابان فردوسي، جنب پارک آهوان، ساختمان كانون هنر



:: برچسب‌ها: آکواريوم و نمايشگاه خزندگان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

باغ پرندگان کیش

 

توضیحات:

باغ پرندگان کيش، يکي از زيبا ترين جاذبه هاي گردشگري اين جزيره است و از مكانهاي پربازديد برای مسافران تور کیش است. مراحل راه اندازي باغ پرندگان به وسعت 3 هکتار از سال1380 آغاز شد و هم اکنون روزانه 500 گردشگر از اين باغ ديدن مي کنند. باغ در دو قسمت جداگانه ، فضايي مناسب را براي نگهداري پرندگان فراهم کرده است. بازديدکنندگان در اولين بخش با عبور از مسيرهاي سبز و زيبا و توقف در کنار قفس ها، پرندگان مختلف را مي بينند و با مطالعه مطالب درج شده بر روي هر قفس، اطلاعات جامع و مفيدي درباره زيستگاه، نوع تغذيه و ويژگي هر پرنده به دست مي آورند.

آدرس: جزيره كيش،پارک دلفین

تلفن:۴۴۴۵۲۳۷ -0764

ساعات كار: همه روزه از ۱۸ الي ۲۰:۳۰

باغ پرندگان کیشباغ پرندگان کیشباغ پرندگان کیشباغ پرندگان کیش

 


:: برچسب‌ها: باغ پرندگان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

مکانهاي ديدني کوالالامپور


کوالالامپور پايتخت مالزي به حق تمام آسياست چرا که فرهنگ چيني هندو و اسلامي را در هم تنيده است .

 تنوع و گوناگوني فريبنده معماري کوالالامپور محصول دوران‌هاي‌ توسعه ناگهاني آن است؛ ساختمان‌هاي برازنده مستعمراتي در تضاد با بنا‌هاي بزرگ و بلندپروازي چون برج‌هاي دوقلوي پتروناس. به اين معجون، فستيوال‌هاي پرهياهوي شهر و بازار‌هاي خياباني را اضافه کنيد تا شهري باشد که ارزش گشت و گذار و کشف را داشته باشد. بيشترين لذت در اين شهر را مي‌توان در پرسه در خيابان‌ها، مراکز و بازار‌هاي خريد و در رستوران‌ها يافت. هواي کوالالامپور گرم و شرجي است و ترافيک و شلوغي گاهي فرساينده است، پس در طول روز زماني را براي آرام گرفتن در مراکز خريد با سيستم‌هاي خنک‌کننده در نظر بگيريد. بسياري از جاذبه‌هاي ديدني شهر در آخر هفته‌ها و تعطيلات شلوغ و مملو از مسافران تور مالزي و در طول روز‌هاي هفته خلوت هستند.


آکواريوم کوالالامپور
 

آکواريوم کوالالامپور - KL Aquaria 

يکي‌ از اماکن توريستي در مالزي اکواريوم کوالالامپور است. يک آکواريوم بسيار بزرگ که ميزبان 5000 گونه مختلف آبزيان مناطق حاره‌اي است. مجموعه شامل يک تونل شيشه‌اي زير آب به طول 90 متر، نمايشگاه‌هاي مختلف پوشش‌هاي گياهي و جانوران، آبزيان و گياهان دريايي، کيوسک‌هاي اطلاع‌رساني چندرسانه‌اي و فروشگاه هدايا است. برنامه‌هاي گوناگون آموزشي نيز بخشي از خدمات اين مجموعه است. تماشاي غذا دادن به کوسه‌ها يکي از جذاب‌ترين برنامه‌هاي اين آکواريوم برای مسافران تور مالزي است که همه روزه ساعت 15 اجرا مي‌شود.

 

برج دوقلو

 

برج‌هاي دوقلوي پتروناس - Petronas Twin Towers

بدون شک يکي‌ از نقاط ديدني‌ مالزي، برج‌هاي دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد شهر کوالالامپور جایی كه مسافران تور مالزي عكس گرفتن از آن را از دست نميدهند  ، دفتر مرکزي شرکت ملي نفت و گاز پتروناس و تا همين اواخر بلند‌ترين برج جهان. اين دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشيده‌اند و تمثيلي تمام عيار از رشد شهابي کوالالامپور، معدني کوچک به کلان‌شهري فضايي، را رقم مي‌زنند. معمار آرژانتيني، سزار پلي، اين برج‌ها را با الهام و بهره‌گيري از تلفيق نماد‌هاي جشن‌هاي سنتي و هنر اسلامي خلق کرده است. بناي ستاره‌اي هشت وجهي از کاشي‌هاي دوره اسلامي مي‌آيند، پنج قسمت بنا از پنج رکن اسلام حکايت دارند و تاج برج‌ها نيز مناره‌هاي مساجد را به ياد مي‌آورند. اين برج‌هاي دوقلو با احتساب آنتن بالاي آن‌ها، 452 متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج 88 طبقه است و جمعا 78 آسانسور در اين دو ساختمان فعال هستند. اين دو برج از زير توسط مرکز خريد سوريا به هم متصل هستند، همچنين پلي طبقات 41 و 42 اين دو برج را به هم متصل مي‌کند. ارتفاع اين پل از سطح زمين 175 متر و طول آن 56 متر است. بازديد از اين پل رايگان است.



پارک پروانه کوالالامپور

 

پارک پروانه کوالالامپور - KL Butterfly Park

مجموعه‌اي حيرت‌انگيز از بيش از 6 هزار پروانه از 120 گونه مختلف در بوم طبيعي خود. پارک پروانه همچنين بيش از 15 هزار گياه و گونه‌هاي گياهي گوناگون براي بازآفريني فضاي جنگل‌هاي باراني را شامل مي‌شود و  مسافران تور مالزي از آن استقبال زيادي به عمل مياورند . برخي از پروانه‌هاي رنگين کماني که در قفس‌ها پرواز مي‌کنند هيولاوار بزرگ هستند. گالري حشرات نيز بخشي ديگر از مجموعه است، جايي که از هيبت هزارپاها و عنکبوت‌هاي مالزيايي به لرزه مي‌افتيد. فروشگاه پارک پروانه‌ها و ساير حشرات خشک‌شده را به فروش مي‌رساند.

 






موزه هنر‌هاي اسلامي مالزي

 

 

موزه هنر‌هاي اسلامي مالزي - Islamic Arts Museum

تاريخ جذاب اسلام در مالزي در موزه هنرهاي اسلامي به نمايش گذارده شده است، که يکي از بهترين مجموعه‌هاي هنر اسلامي در جهان است. بناي موزه خود مملو از جزئيات زيباي معماري اسلامي است و گالري‌هاي موزه انواع فرش، اشياء گوناگون، کاشي و سراميک، جواهرات، اسلحه‌ها، نسخ خطي و قرآن‌ها، و پارچه‌ها را به نمايش گذارده‌اند. موزه همچنين بخش‌هايي براي معرفي معماري اسلامي و همچنين هنر چين و هند دارد. ديدني‌هاي جذاب موزه شامل بازسازي يک اتاق دوره عثماني، طلاکاري‌ها و جواهرات و ماکت مساجد معروف در سراسر گيتي است. مجموعه همچنين شامل يک رستوران با غذاهاي خاورميانه‌اي و يک فروشگاه بي‌نظير از آثار هنري اسلامي با کيفيت بسيار عالي است.

 



موزه ملي مالزي

 

 

موزه ملي مالزي - National Museum of Malaysia


موزه ملي مالزي در بنايي به سبک خانه‌هاي سراوق (يکي از دو ايالت مالزي) دهه 1960ميلادي قرار دارد، اين موزه مجموعه نمايشگاه‌هايي از تاريخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنايع و فرهنگ مالزي را به نمايش گذارده است. گالري‌ها به آرامي در حال نوسازي هستند اما به نظر مي‌رسد که بيشتر ويترين‌ها به دست‌آورد‌هاي امروزي اشراف و سياست‌مداران مالايي اختصاص يافته‌اند. ازجالب‌ترين بخش‌هاي موزه، مي‌توان به ويترين‌هاي فرهنگي در بناي اصلي اشاره کرد، گنج‌هايي از کشتي‌هاي غرق‌شده و خانه‌اي پادراز در حياط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است. دفتر انجمن گردشگري مالزي در يک پاويليون چوبي در طبقه اول قرار دارد و تورهاي رايگان موزه به زبان‌هاي انگليسي و فرانسوي در ساعت 10 روزهاي سه‌شنبه و ساعت 11 روزهاي پنج‌شنبه از بليط فروشي به راه مي‌افتند.



مسجد نگارا

 

 

مسجد نگارا - Masjid Negara

مسجد بزرگ نِگارا، يا مسجد ملي مالزي، اصلي‌ترين نمازخانه مسلمانان کوالالامپور است. اين مسجد در 1965 تأسيس شد و طرح بناي آن از مسجد بزرگ مکه الهام گرفته شده. اين مسجد گنجايش 5000 نيايشگر را دارد و در ميان 13 هکتار باغ واقع شده‌است. گنبد چتري شکل و آبي رنگ آن هجده گوشه دارد که نشاني از 13 ايالت مالزي و پنج رکن اصلي اسلام هستند. يک مناره 74 متري بر فراز مسجد قرار دارد و صداي اذان آن را مي‌توان در تمامي چاينا‌تاون نيز شنيد. غيرمسلمانان نيز مي‌توانند خارج از زمان‌هاي نمازگذاري از مسجد بازديد کنند. پوشش مناسب براي ورود به مسجد اجباري است. در نزديکي اين مسجد آرامگاه بزرگان مالزي به نام مقام پهلوان قرار دارد.

 

 

محله چيني ها

 

 

محله چيني ها - China Town 

چاينا تاون يکي‌ از جذاب‌ترين مراکز خريد و از نقاط ديدني‌ مالزي است. محله چيني ها يا همان خيابان پتالينگ يکي از شلوغ ترين و پر رفت و آمد ترين مکانهاي خريد شهر کوالالامپور است و پاتوق مسافران تور مالزي است . اين بازار محل فروش اجناس بدلي و ارزان قيمت بوده و شما مي توانيد بدل خيلي از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بيابيد . انواع ساعت هاي مچي ، پوشاک ، لوازم تزئيني ، کيف ، کفش و...از عمده اجناس ارزه شده در اين بازار است . چانه زني شيوه هميشگي و رسم معمول محله چيني هاست ، فروشنده ها بابت اجناس خود هر قيمتي به شما پيشنهاد کردند و هر چقدر هم به نظر شما ارزان بود باز هم جاي چانه زدن و ارزانتر خريدن هست ، خريداران اين اجناس بيشتر خارجي ها و بخصوص جهانگردان هستند چون براي خريدن يادگاري و سوغاتي با نرخ هاي ارزان ايده آل است .

 

بوکيت بينتانگ

 

 

بوکيت بينتانگ - Bukit Bintang

اصلي ترين خيابان توريستي کوالالامپور که اکثر هتلها ، رستورانهاي بين المللي و مراکز خريد را در آن مي توان يافت. منطقه اطراف تقاطع خيابان هاي بوکيت بينتانگ و سلطان اسماعيل جايي است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالي، همانند بسياري از مردم محلي، مدتي را جهت قدم زدن در آن صرف مي کنند. تعداد زياد مراکز خريد در اين منطقه امکانات خريد فراواني را ارايه مي کنند و اين در حاليست که پياده رو اطراف مرکز خريد Lot10 در شرق تقاطع، مسير بينتانگ يا Bintang Walk را به وجود آورده که جايگاه رديفي از کافه هاي مجلل با فروشندگاني خوش برخوردمي باشد.






برج کي ال

 

 

برج کي ال - KL Tower

برج کي ال يکي‌ از برجسته‌ترين بناهاي کشور مالزي است. اين برج مخابراتي که در بالاي منطقه بوکيت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمين برج مرتفع دنيا مي‌باشد. در اين برج ميتوانيد از ارتفاع 421 متري شاهد منظره اي زيبا از شهر کوالالامپور باشيد. برج مخابراتي کي ال همه روزه پذيراي بازديد کنندگاني است که مي توانند با آسانسورهاي پر سرعت به بالاي برج رفته و با دوربين هاي نصب شده در بالاي برج تمام شهر را تماشا کنند.














غار ميمونها

 

 

غار ميمونها - Batu Caves

يکي‌ از مراکز توريستي مالزي باتو کيو يا غار ميمونها است. اين مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله هاي بسيار و منظره زيبا با يک مجسمه بزرگ از الهه اي هندو و چند معبد کوچک. اين غار که در سال  1881  ميلادي  به  وسيله  يک  جستجوگر آمريکايي کشف شد، در شمال  شهرکوالالامپور و درحدود 11 کيلومتري  مرکز  آن واقع گرديده. اين مکان در طول دوران استعمار به عنوان يک منطقه تفريحي و پس از آن مخفيگاهي  براي کمونيست ها  بود  و  امروزه  به  عنوان  محل مهمي  براي  عبادت، پرستش  و تجمع هندوها  است.

 








central-market_opt

 

 

بازار مرکزي - Central Market

پنجاه سال پيش اين بازار ميدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه بصورت بنايي کلاسيک با سبکي خاص در آمده و محل فروش صنايع دستي و کارهاي هنري برای مسافران  تور مالزی  است. شما مي توانيد با بازديد از اين بازار ، علاوه بر آشنايي با قسمتي از فرهنگ و هنر مالزي توليدات عرضه شده در اين بازار را که جنبه يادبود و سوغاتي دارند با قيمتهاي مناسب خريداري نمائيد .


 

 

 

شهر آبي سان وي لاگون


شهر آبي سان وي لاگون - Sunway Lagoon

مجموعه تفريحي سان وي لاگون که بيشتر به خاطر پارک آبي آن معروف مي باشد يک مجموعه تفريحي و توريستي بزرگ مي باشد که در سال 1993 افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره  رتبه اول درجذب گردشگر  تور مالزی  را به خود اختصاص داده است و توصيه مي کنيم حتما در سفر به مالزي يک روز کامل وقت خود را به اين مجموعه اختصاص دهيد. مجموعه توريستي سان وي لاگون از 3 بخش مجزا تشکيل شده و در مجاورت آن يک مرکز فروشگاهي بسيار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جديد اين مجتمع اکثر برندهاي معروف و معتبر عرضه مي شوند 










ارتفاعات گنتينگ

 

 

ارتفاعات گنتينگ - Genting Highlands

ارتفاعات و شهر بازي گنتينگ يکي از نقاط تفريحي و ديدني مالزي و جذاب برای مسافران  تور مالزی در قسمت شمالي پايتخت اين کشور كوالالامپور مي‌باشد. مجموعه گنتينگ با پنج هتل متفاوت از يک مجموعه با بيش از ده هزار اتاق يکي از بزرگترين مجموعه هتل‌هاي جهان است. در اين مجموعه پارک بازي در فضاي باز و همچنين پارک بازي در فضاي بسته وجود دارد. تعداد زيادي فروشگاه و رستوران متنوع در اين مجموعه وجود دارد که روزانه ميهمان هزاران گردشگراز نقاط مختلف دنيا و بويژه  آسياي شرقي هستند.ب راي رسيدن به ارتفاعات گنتينگ مي‌توان ازتله كابين مجموعه استفاده کرد که حدود 3?38 کيلومتر طول دارد و بلندترين و سريع‌ترين تله کابين آسياي جنوب شرقي قلمداد شده است. سيرك بزرگ گنتينگ, نمايشگاه دنياي سنگ‌ها و نيز امکاناتي بسيار متنوع ديگر در اين مجموعه به جذابيتهاي آن مي افزايد.

 



:: برچسب‌ها: مکانهاي ديدني کوالالامپور ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

دیوار بزرگ چین

 

دیوار بزرگ چین

 


دیوار بزرگ چین در سال ۱۹۸۷ میلادیاز طرف سازمان یونسکو، جزو  آثار باستانی دنیا قرار گرفت. این اثر تاریخی کهن که یکی از شاهکارهای دست بشر محسوب می شود در چین به 長城  شکل نوشته می شود و تلفظ آن چانگ چـِنگ می باشد.دیوار بزرگ چین مثل  1 اژدهای بزرگ، به طول شش هزار و هفتصد کیلومتر از بین صحراها، چمنزارها، کوه‌ها و فلات‌ها، از غرب تا شرق کشور چین عبور کرده است.دیوار بزرگ چین در حدود دوهزار و هفتصد سال قبل ساخته شده است کهدر حال حاضر قسمت هایی از آن در حال خرابی می باشد.
این اثر تنها اثر از دست انسانها می باشد که اگر از جو زمین بیرون بروید می توانید با چشم خود آن را ببینیید.
دیوار بزرگ چین, کوه پیکر در اصل در ایالات "یان"، "زائو" و "کین" در فصل های مختلف سال در مقابل هجوم لشکرهای جنگنده، همانند1 دیواره پدافندی و 1 اثر نفوذ ناپذیربوده است.



:: برچسب‌ها: دیوار بزرگ چین ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

شهری تاریخی و دست نخورده مربوط به چین کهن

 

شهری تاریخی و دست نخورده مربوط به چین کهن

 

شهر تاریخی فنگهانگ در جنوب غربی چین در کوهپایه کوه و در کنار رودخانه توجیانگ قرار دارد که به شکل عجیبی و باورنکردنیی دست نخورده مانده . ساکنان این شهر سنتی زبان محلی خاصی هستند و فرهنگ های خاص خود را دارند. چهره این شهر از قرن 7 تا امروز هیچ تغییری نکرده . در این شهر میتوان بیشتر از 200 بنای تاریخی را پیدا کرد که شاید در شهرهای دیگر این کشور اینهمه آثار تاریخی را نتوان یکجا دید.

شهر تاریخی فنگهانگ

 

شهر تاریخی فنگهانگ

 

شهر تاریخی فنگهانگ

 



:: برچسب‌ها: شهری تاریخی و دست نخورده مربوط به چین کهن ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

کیش زیستگاه 145 نوع پرنده

به گفته روابط عمومی جزیره آزاد کیش، پرندگانی چون گیلانشاه خالدار، حواصیل سبز، باکلان و پرندگان شکاری از قبیل عقاب دوبرادر، عقاب ماهیگیر، بحری، بالان، شاهین و دلیچه کوچک از جمله  انواع پرندگان جزیره کیش هستند که  هریک ارزش های اکولوژیک خاص خود را دارند. بعضی از پرنده های جزیره کیش از کمیاب ترین نوع پرنده های کشورما میباشند برای مثال "بلبل خرمای دمگاه سرخ" برای اولین بار در ایران در جزیره کیش دیده شده و بعد از آن نام این پرنده درفهرست پرندگان کشورما اضافه شد. حواصیل سبز هم که از پرندگان  بسیار کمیاب است که فقط در 2 منطقه از کشور دیده شده از جمله پرنده گان جزیره کیش است .



:: برچسب‌ها: کیش زیستگاه 145 نوع پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1392 | نظرات ()