نوشته شده توسط : dellaram

آکواريوم و نمايشگاه خزندگان کیش:

توضیحات در مورد خزندگان:

در اين نمايشگاه بيش از يكصدگونه خزنده از خانواده مارسانان به نمايش گذاشته شده است. مارهاي عظيم بوا، پيتون آفريقا و آمازون، سوسمارايگوانه ماداگاسكار، عقرب سياه امپراتور آفريقا، مارپرنده تايلند، عنكبوت هاي بزرگ و پرنده خوار برزيلي نمونه‌هايي از اين گونه خزندگان هستند.

علاقمندان به بازديد از نمايشگاه مي‌توانند به كانون هنر واقع در جنب پارك آهوان مراجعه كنند. اين نمايشگاه در آينده نزديك به سالن مخصوصي در پارك آهوان منتقل مي شود. در كانون هنر امكانات وسيع ديگري براي برپايي نمايشگاه‌هاي اختصاصي هنري تدارك ديده شده است كه در اختيار هنرمندان داخلی قرار مي‌گيرد.

توضیحات درمورد آکواریوم:

خلیج فارس از حیات آبزی بسیار متنوعی برخوردار است. سیاحتگران در هر گوشه ساحل، می توانند انواع ماهی ها و دیگر آبزیان را که برخی از آن ها بسیار عجیب به نظر می رسند، در داخل آب های شفاف تماشا کنند. در آکواریوم کیش که در ساختمان کانون هنر قرار دارد انواع مختلفی از آبزیان زیبا و شگفت انگیز خلیج فارس نگهداری می شود. برای کسانی که امکان غواصی در زیر آب و دیدن ماهی های رنگارنگ زیبا را در محیط طبیعی خود ندارند، دیدار از این آکواریوم می تواند به یادماندنی و خاطره انگیز باشد. نمایشگاه خزندگان در این نمایشگاه بیش از یکصدگونه خزنده از خانواده مارسانان به نمایش گذاشته شده است. مارهای عظیم بوا، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمارایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مارپرنده تایلند، عنکبوت های بزرگ و پرنده خوار برزیلی نمونه هایی از این گونه خزندگان هستند. علاقمندان به بازدید از نمایشگاه می توانند به کانون هنر واقع در جنب پارک آهوان مراجعه کنند.

 

آکواريوم و نمايشگاه خزندگان کیش

مشخصات:

سازمان موسس: سازمان منطقه آزاد كيش

تاريخ تاسيس: سال1380

 

روزهاي بازديد در هفته: شنبه،يكشنبه،دوشنبه، سه شنبه،چهارشنبه،پنجشنبه، جمعه

 

 ساعت هاي بازديد: از ساعت 8 تا 16

نشاني: خيابان فردوسي، جنب پارک آهوان، ساختمان كانون هنر



:: برچسب‌ها: آکواريوم و نمايشگاه خزندگان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (istta) به نقل از همشهری، کشورهای جهان در سال2032 میزبان حدود یک میلیارد و 800میلیون گردشگر خواهند بود که حاصل آن اختصاص حدود 9درصد از گردش مالی اقتصاد جهانی به این صنعت خواهد بود. در این گزارش همچنین با اشاره به رشد چشمگیر صنعت گردشگری در منطقه خاورمیانه و به‌ویژه 2کشور عربی قطر و امارات پیش‌بینی شده است که این دو کشور که یکی از آنها در سال‌های آتی میزبان جام‌جهانی فوتبال نیز خواهد بود، در سال‌های پیش رو در بین 20مقصد برتر گردشگری جهان قرار گیرند.

قطر که در سال 2022 میزبان جام‌جهانی فوتبال خواهد بود، در حال حاضر در رتبه‌ ‌سی‌وهفتم کشورهای جهان از نظر جذب گردشگر قرار دارد اما با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ توسعه‌ گردشگری ازجمله نیروی کار جوان، پیش‌بینی می‌شود این کشور به قطب نخست جذب گردشگر در منطقه‌ خلیج‌فارس تبدیل شود و در این زمینه از امارات پیشی بگیرد.

شورای جهانی سفر و گردشگری یکی از سازمان‌های معتبر جهانی در حوزه صنعت گردشگری است و در گزارش‌های سالانه‌ای که توسط کارشناسان این شورا و با کمک دانشکده اقتصاد آکسفورد تهیه می‌شود، به بررسی اثرهای صنعت گردشگری بر اقتصاد کشورها می‌پردازد. این شورا که 181 عضو دارد، در اوایل دهه‌90 میلادی تأسیس شد. هدف از راه‌اندازی شورای جهانی سفر و گردشگری که مقر آن در لندن است، بررسی شرایط صنعت گردشگری جهانی و نقش آن در ایجاد اشتغال و بررسی تأثیر درآمدهای حاصل از آن بر اقتصاد کشورها و اقتصاد جهانی است.



:: برچسب‌ها: گردشگری جهان تا سال 2032 رشد 70 درصدی خواهد داشت ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (istta) به نقل از شبکه ایران، محمد علی نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی. گردشگری، چندی پیش در جمع خبرنگاران وعده داد که اگر همراه رئیس جمهور به نیویورک سفر کند، دیداری با رئیس دانشگاه و مؤسسه شرق شناسی شیکاگو درباره الواح گلی هخامنشی به ایران داشته باشد. 
او به اتفاق دکتر حسن روحانی عازم نیویورک می‌شود تا این وعده را عملیاتی کند. البته پیش از سفر معاون رئیس جمهور، جمعی از دوستداران میراث فرهنگی در فضای مجازی اقدام به راه‌اندازی کمپین حمایت از بازگشت الواح هخامنشی به ایران کرده‌اند.
دکتر مهدی حجت، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره سفر معاون رئیس جمهور به امریکا و موضوعاتی که قرار است در این سفر در حوزه میراث فرهنگی پیگیری شود، گفت: مسأله اصلی در این سفر، مذاکره رئیس سازمان میراث فرهنگی با مسئولان دانشگاه شیکاگو درباره الواح تخت جمشید است، البته پیرامون این مذاکره مسائل متنوعی پیگیری خواهد شد.
وی با تأکید بر این‌که کیفیت همکاری فرهنگی در مورد قرائت الواح و انتقال اطلاعات آن به کشور در سفر به نیویورک انجام می‌شود، افزود: همچنین کیفیت مشارکت برای ادامه این نوع فعالیت‌ها، مسأله بازگرداندن الواح به کشور و بر طرف کردن برخی مشکلات حقوقی که روی این پرونده است نیز در این سفر مطرح خواهد شد.
سیدمحمد بهشتی مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دراین باره با تأکید بر این‌که نگاه دانشگاه شیکاگو به عنوان یک مرکز علمی با فضاسازی‌های سیاسی در امریکا متفاوت است، گفت: آن‌ها نیز بر این باورند که مصادره الواح برای وجهه این مرکز علمی مطلوب نیست و به همین خاطر مسئولان این دانشگاه نیز مایل نیستند که این الواح توقیف شود.
وی با بیان این‌که احیای تفاهمنامه با مرکز شرق شناسی شیکاگو، راه بازگشت الواح هخامنشی به کشور را هموارتر می‌کند، افزود: با توجه به این‌که تفاهمنامه فوق طی سال‌های اخیر مهجور واقع شده، احیای آن و ادامه روند همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با مرکز شرق شناسی شیکاگو می‌تواند تأثیر مثبت و مناسبی در مسیر بازگشت الواح هخامنشی به کشور داشته باشد. در سال 1316 در حفاری مشترکی بین دولت وقت ایران و مؤسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو در تخت جمشید، تعداد قابل توجهی اموال فرهنگی و تاریخی ارزشمند به ‌دست آمد که این اموال بین دولت ایران و آن مؤسسه به‌طور مساوی تقسیم و الواح هخامنشی به عنوان بخشی از این اموال، سهم دولت ایران شد. پس از آن، این الواح با هدف ترجمه و پژوهش به مدت سه سال به‌طور امانی به امریکا منتقل شد، اما با گذشت 76 سال از این موضوع، هنوز الواح گِلی به‌طور کامل به ایران بازنگشته است. البته بخشی از این الواح تا پیش از انقلاب به ایران بازگردانده شد و در سال 1383 نیز 300 لوح به ایران آمد. الواح گِلی هخامنشی که در حقیقت اسناد حسابداری و پرداخت حقوق کارکنان و کارگران تخت جمشید است، اطلاعات دیوانی فراوانی را از شرایط اجتماعی و زندگی عامه مردم در اختیار باستان شناسان قرار می‌دهد.
از نکات جالبی که از رمزگشایی این الواح به دست آمده این است که زنان پس از زایمان از حکومت پاداش دریافت می‌کردند یا این‌که سازندگان و کارگران تخت جمشید برخلاف بناهای تاریخی دیگر نقاط جهان (اهرام مصر، دیوار چین) نه تنها برده نبودند، بلکه در قبال خدمتی که انجام می‌دادند، دستمزد می‌گرفتند و از بیمه و حقوق بازنشستگی برخوردار بودند. 



:: برچسب‌ها: مذاکره با دانشگاه شیکاگو درباره بازگرداندن الواح تخت جمشید ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

صفحه اي در فيس بوك ندارم

مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش خبر منتسب به وي در صفحه اجتماعي فيس بوك را جعلي خواند و اعلام كرد كه صفحه اي در فيس بوك ندارد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در پي درج خبري در صفحه اجتماعي فيس بوك به نقل از علي اصغر مونسان مدير عامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش، ايشان با تكذيب اين خبر متذكر شد كه هيچ صفحه اي در فيس بوك ندارد و مطالب منتسب به وي جعلي است.

 



:: برچسب‌ها: صفحه اي در فيس بوك ندارم ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

بهار رویش، پاییز کیش را دیدنی کرد


اکبرترکان مشاورارشد رئیس جمهورو دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  که همراه با مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش  صبح امروز وارد جزیره کیش شد ازچند طرح  عمرانی و امکانات زیربنایی کیش بازدیدکرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، اکبر ترکان  مشاور رئیس جمهور ، مهندس معزالدین قائم مقام دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و علی اصغر مونسان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش به همراه مسعود سلطانی فر و محسن مهرعلیزاده  اعضای جدید هیات مدیره این  سازمان ومحمد علی نجفی مشاور عالی دبیر شورای هماهنگی  در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  صبح امروز وارد جزیره کیش شدند و در بدو ورود خود با حضور در کنار قبور مطهر شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی با شهیدان هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان تجدید میثاق کردند.

مشاور رئیس جمهور پس از آن نیز به همراه مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش و اعضای هیات مدیره در جمع مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش از بندرگاه تجاری کیش ، شرکت آب و برق و پروژه گل شرق بازدید کرد.

 هم اکنون نیز مراسم معارفه علی اصغر مونسان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش در تالار همایش های بین المللی کیش در حال برگزاری است. 



:: برچسب‌ها: بهار رویش، پاییز کیش را دیدنی کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

جلسه مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش با سرمايه گذاران

مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش در نخستين روز كاري خود، با جمعي از سرمايه گذاران اين جزيره تشكيل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش،  با وجود اين كه ساعتي از معارفه "علي اصغر مونسان" مدير عامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش نگذشته است وي در نخستين روز كاري خود در اين سمت، با  جمعي از سرمايه گذاران كيش تشكيل جلسه داد.

در اين جلسه مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با شنيدن مشكلات و موانع سرمايه گذاران، دستوراتي در خصوص كاهش موانع اداري  و حل مسائل مربوط به سرمايه گذاران به معاونت هاي ذيربط ابلاغ كرد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در سخنان مراسم معارفه خود كه صبح امروز برگزار شد با تاكيد بر رفع مشكلات سرمايه گذاران و تشكيل دفتر امور سرمايه گذاران در سازمان منطقه آزاد كيش و نيز لزوم همكاري كاركنان اين سازمان با بخش خصوصي اظهار داشت: رسیدگی به امور سرمایه گذاران در کوتاهترین زمان ازمهمترین اولویت های کاری مدیران و معاونان این سازمان است.

ياد آوري مي شود مراسم معارفه علي اصغر مونسان به عنوان رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش صبح دوشنبه يكم  مهرماه در كيش برگزار شد.



:: برچسب‌ها: جلسه مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش با سرمايه گذاران ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

آموزش دو هزار زبان‌آموز در ترم تابستانی موسسه علوم و فنون جزیره کیش

عصر کیش ـ در ترم تابستانی موسسه علوم و فنون جزیره کیش بیش از دو هزار زبان‌آموز در مقاطع مختلف خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان آموزش می‌بینند.

به گزارش عصر کیش از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، برای رفاه بیشتر ساکنان جزیره کیش و فراهم شدن زمینه آموزش زبان انگلیسی در تعطیلات تابستانی کلاس‌های این موسسه در سه ترم و به صورت هر روزه برگزار شده است.

در نخستین ترم تابستانی پنج کلاس در مقطع خردسالان، 36 کلاس در مقطع کودکان، 13 کلاس در بخش نوجوانان و 27 کلاس نیز در بخش بزرگسالان برگزار شد که در مجموع 800 زبان‌آموز در این دوره یک ماهه شرکت کردند.

در ترم دوم کلاس‌ها نیز 800 نفر در بخش خردسالان 3 کلاس، در بخش کودکان 33، در مقطع نوجوانان و  بزرگسالان به ترتیب 10 و 20  کلاس  در حال برگزاری است.

در آخرین ترم فصل تابستان نیز که از 22 مرداد با شرکت 440 زبان‌آموز آغاز شده است و تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت.  در مقطع خردسالان سه کلاس، کودکان22 کلاس، نوجوانان 8 کلاس و بزرگسالان 18 کلاس در حال برگزاری است.

رئیس موسسه علوم و فنون جزیره کیش با اشاره به اینکه کیفیت برگزاری دوره‌ای آموزشی همواره مورد توجه مسوولان این موسسه و سازمان منطقه آزاد کیش بوده است گفت: در مقاطع خردسالان و کودکان از تازه‌ترین امکانات کمک آموزشی  و جدیدترین روش های تدریس استفاده می‌شود.

وی افزود: برای ارتقاء سطح آموزشی کلاس‌ها جلسه‌های مشاوره با مربی هر کلاس به طور جداگانه برگزار می‌شود تا از نزدیک روند آموزش زبان‌آموزان بررسی‌شده و نتیجه  مطلوب تری حاصل شود.

لازم به ذکر است موسسه علوم و فنون کیش که از سال 1376 فعالیت خود را آغاز کرده و وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش است هم اکنون با بهره‌گیری از 1500 مدرس و آموزش بیش از  360 هزار زبان‌آموز در 17 استان کشور ، بزرگ‌ترین متولی آموزش زبان های خارجی در کشور است.

این موسسه در کنار آموزش زبان‌های خارجی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متعددی دارد و تأسیس مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارت های پیشرفته در سال 1389 نیز بخش دیگری از فعالیت های این موسسه در جهت توسعه فعالیت های آموزشی است.



:: برچسب‌ها: آموزش دو هزار زبان‌آموز در ترم تابستانی موسسه علوم و فنون جزیره کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

آنچه در مورد تور كيش بايد بدانیم :

(1)تورهای کیش آژانس چهارفصل همه روزه در 12 ساعت پروازی مختلف انجام ميشود ، بنابر اين ميتوانید با توجه به ظرفیت پروازهای موجود ، ساعت پروازی خود را به دلخواه انتخاب كنید . 

(2) برای آگاهی بيشتر مسافران عزیز نقشه و راهنمای گردشگری کیش در اختیار كليه مسافرين آژانس قرار ميگيرد .

(3) از آنجاييكه بليط و واچر هتل به صورت الكترونيكی صادر ميشود برای تهیه تور كيش نياز به مراجعه حضوری به آژانس نيز وجود ندارد و مسافرانی كه به دليل بعد مسافت و يا نداشتن وقت قادر به مراجعه به آژانس نيستند ، ميتوانند پس از واريز وجه ، مدارك تور را به صورت ايميل و يا فاكس دريافت كرده و سفر خود را انجام دهند.

(4) تور كيش آژانس چهارفصل فقط با پروازهای بويينگ و يا ايرباس انجام ميشود .

(5) تعداد روزهای تور كيش به دلخواه مسافر قابل تغيير ميباشد . ولی به طور معمول اين تورها به شكل دو شب و سه روز و يا سه شب و چهار روز از طرف مسافران درخواست ميشود.

(6) تورهای كيش آژانس چهارفصل در تمامی هتلهای سه ستاره به بالای كيش برگزار ميشود ، با توجه به اينكه درج قيمت تور برای تمامی هتلها ميسر نيست در صورتی كه قیمت تور كيش را برای هتل مورد نظر خود در سايت مشاهده ننموديد ميتوانيد با بخش كيش آژانس تماس حاصل فرمایید. 



:: برچسب‌ها: آنچه در مورد تور كيش بايد بدانیم : ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

کنسرت خوانندگان مطرح کشور درآخرین روزهای تابستان در کیش

 روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش گفته ، در  روزهای  پایانی تابستان 92  وبا عنایت  به استقبال پرشور   کیشوندان ومسافران جزیره کیش  از برپایی کنسرت هنرمندان معروف  دراین جزیره زیبا  ، 3 برنامه کنسرت با شرکت  3خواننده پرهوادار  کشورمان  درجزیره کیش اجرا خواهد شد

 کنسرت احسان خواجه امیری از ساعت 1:30  بامداد پنج شنبه همین هفته  28 شهریور ماه درتالار شهر برپا خواهد گردید .

 کنسرت محسن یگانه ساعت 1:30  بامداد جمعه پیش رو  29 شهریور ماه  و کنسرت مازیار فلاحی هم ساعت 1:30 بامداد شنبه برپا خواهد شد .

 


:: برچسب‌ها: کنسرت خوانندگان مطرح کشور درآخرین روزهای تابستان در کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dellaram

فرودگاه بين المللي صبيها گوکچن ترکيه رکورد شکست

از فرودگاه بين المللي صبيها گوکچن در 8 ماه اول سال جاري، 11 ميليون و 957 هزار و 704 مسافر عبور کرده است

فرودگاه بين المللي صبيها گوکچن ترکيه رکورد شکست
 
 

فرودگاه بين المللي صبيها گوکچن ترکيه در شمار مسافرين ماهانه رکورد شکست. كه نشان از افزايش مسافران تور تركيه و همچنين افزايش مسافران تور استانبول دارد 

از فرودگاه بين المللي صبيها گوکچن در 8 ماه اول سال جاري، 11 ميليون و 957 هزار و 704 مسافر عبور کرده است.

در ماه آگوست سال جاري نيز يک رکورد شکست.

در ترمينالهاي خطوط داخلي و خارجي، جمعا 2 ميليون و 38 هزار و 912 مسافر ورود و خروج انجام دادند.

در شمار مسافرين ، مسافران تور تركيه  و همچنين مسافران تور استانبول نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 20 درصد افزايش قيد گرديد.

سال گذشته از فرودگاه بين المللي صبيها گوکچن 15 ميليون مسافر  براي استفاده از تور تركيه  عبور کرده بود.



:: برچسب‌ها: فرودگاه بين المللي صبيها گوکچن ترکيه رکورد شکست ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1392 | نظرات ()