دیدنیهای مشهد
نوشته شده توسط : dellaram

بنای هارونیه مشهد

بنای هارونیه مشهد

 


بنای هارونیه مشهد مکان تاریخی است که در شش صدمتری  آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی واقعه شده است. این مکان تاریخی انحصاران مقبره ای بوده است که در قرن 8 ه.ق بر روی شهر تابران در آن زمان ساخته شده است. در کنار این مکان سنگ مشکی موجود است که نشان دهنده ی امام محمد غزالی است که در قرن های 7 تا 8 هجری قمری میزیسته است. بنای هارونیه مشهد در مرکز شهر طوس واقعه شده است, شکل این بنا مکعب شکل بوده است. بنای هارونیه مشهد از زیبای و شگفت انگیزی بی مانند می باشد. این بنا در بیست و پنچ کیلومتری  جاده ی مشهد قرار دارد. بنای هارونیه مشهد مدتی نیز خانقاه بوده است.

بنای هارونیه مشهد

 

باغ موزه نادرشاه مشهد

باغ موزه نادرشاه مشهد


موزه نادرشاه مشهد که در باغی  زیبا ساخته شده است و مقبره  نادرشاه "حکمران بزرگ افشاری" در این باغ قرار دارد. باغ موزه نادرشاه در چهارراه شهدا  مشهد  واقع شده است. در این موزه  مجسمه سنگی از نادر شاه  افشار قرار دارد که به طرز ماهرانه ای ساخته شده است. در  این موزه غرفه هایی زیادی موجود است که شامل نمایشگاه عکس های مربوط به حوادث  دوره نادرافشار می باشد. همچنین این موزه شامل انواع اسلحه  ششلول, سلاح سرد و گرم, انواع شمشیر, خنجر و تجهیزات جنگی می باشد که به دوره های مختلف قاجار, صفوی و افشاریه برمی گردد. این باغ به دستور نادر شاه در سال ۱۱۴۵ روبه روی حرم امام رضا ساخته شده است. در این موزه شما می توانید تمامی اشیائی که به دوره های قبل به الخصوص زمان قاجار برمی گردد را ببینید.
نادرقلی ملقب به تهماسب‌قلی خان و نادر شاه از ایل افشار خراسان از ۱۱۱۴ خورشیدی تا بیست و هشت خرداد ۱۱۲۶ خورشیدی، پادشاه ایران و بنیانگذار دودمان افشاریه است. این پادشاه از مشهورترین پادشاهان ایران می باشد که پس از اسلام به حکومت رسیده است و بسیاری از تاریخ نویسان او را قدرتمندترین پادشاه ایرانی بعد اسلام می دانند. این پادشاه با سرکوب افغانها و بیرون راندن عثمانی ها و روسیه از کشورمان و تجدید استقلال ایران و همچنین فتح هندوستان و ترکستان و جنگهای پیرزومندانه او سبب شهرت بسیارش شد. در واقع نادرشاه برای آخرین بار ایران را به محدوده طبیعی فلات ایران رسانید.این پادشاه را در اروپا لقب "آخرین جهانگشای شرق" , "ناپلئون ایران" , "اسکندر دوم" داده اند.

 عکس باغ موزه نادرشاه مشهد

 

پارک بزرگ ملت مشهد

پارک بزرگ ملت مشهد

 

پارک بزرگ ملت مشهد با مساحتی حدود هفتاد و دو هکتار  در سال 1345 در ابتدای بلوار وکیل‌آبادساخته شد. این مجموعه جزء یکی از بزرگترین و اصلی ترین مجموعه های تفریحی و گردشگری شهر مشهد محسوب می شود. این پارک دارای چهار ورودی می باشد که ورودی جدیدی نیز در حال ساخت می باشد. این وروی ها شامل ورودی شمالی (بلوار معلم), ورودی جنوبی( وکیل آباد), ورودی غربی (بلوار وکیل آباد), ورودی شرقی(بلوار آزادی) می باشد, همچنین ورودی جدیدی که در حال ساخت در این مجموعه می باشد از سمت شما شرقی(چهارراه آزاد شهر) می باشد.

 

 

بوستان بابا قدرت مشهد

بوستان بابا قدرت مشهد

بوستان بابا قدرت مشهد در انتهای بلوار فرودگاه مشهد واقع شده است. وسعت آن حدود بیست هکتار است و در سال 1380 شمسی افتتاح شده است. در سال‌های اولیه دهه 1340 شمسی جنگل‌های مصنوعی در منطقه مزبور ساخته شده و پس از آن فرودگاه مشهد احداث شده است. از سال 1370 شمسی این محدوده به عنوان کمپ زائران شناخته شده بود.
همچنین تا پایان خرداد 1379 به عنوان ساختمان اداری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد شناخته میشد.در سال 1380 ساختمان مرکزی به مکانی دیگر انتقال یافت و این مکان به بوستان بابا قدرت نامیده شد.

مسجد گوهرشاد مشهد

 

مسجد گوهرشاد مشهد

مسجد گوهرشاد مشهد جزء بزرگترین مسجدهای 4 ایوانی ایران می باشد که در سال هشتصد و بیست و یک هجری قمری به دستور گوهرشاد همسر شاهرخ تیموری ساخته شد است. این مسجد با معماری قوام الدین شیرازی در مجموعه حرم امام رضا (ع) مشهد ساخته شده است. این مسجد با وسعت 9410 متر مربع دارای 4 ایوان  می باشد. که این ایوان ها به نام های: مقصوره، دارالسیاده، حاجی حسن و آب و هفت شبستان می باشد. وسیع ترین ایوان مسجد، ایوان مقصوره می باشد که با مقرنس کاری و کتیبه خط ثلث بایسنغر میرزا و کاشی کاری قشنگی  تزئین شده است. یکی از زیبالیی های این مسجد گوهرشاد مشهد منبر صاحب زمان می باشد.

 

آرامگاه ابوالقاسم فردوسی مشهد

آرامگاه ابوالقاسم فردوسی مشهد

در سال 1313 به یاد ابوالقاسم فردوسی در نزدیکی شهر مشهد بنایی افتتاح شد. این بنای فرهنگی در 20 کیلومتری شهر مشهد می باشد این مجموعه به باغ فردوسی مشهور می باشد. زمانی که می خواهید به این مکان بیایید می توانید قبل از آمدن از شهر تاریخی با قدمت دیرینه ی "تابران" دیدن کنید. این شهر محل تولد محمد غزالی می باشد و همچنین و نزدیک به زندان هارونیه می باشد. زمانی که از ضلع شرقی این مجموعه مسافتی بالغ بر بیست و هشت کیلومتر را رد کنید به محل تولد ابولقاسم فردوسی می رسید. زادگاه این شاعر پرآوزه روستای پاژ می باشد. امروزه این روستا خراب شده است. این روستا به دست پهلوان بزرگ ایرانی توس بنا شده است.

موزه مرکزی مشهد

موزه مرکزی مشهد


موزه مرکزی مشهد در سال 1324 ه.ق تاسیس شد و یکی از باارزش ترین  موزه های ایران محسوب می شود. این موزه در ضلع شمال شرقی صحن امام خمینی (ره) واقعه شده است. این موزه شامل مجموعه ای از سکه های بی همتا از دوره های مختلف تاریخی، اشیای عتیقه مسی، سنگی، طلایی، مفرغی و... می باشد. در این موزه کتیبه های  تاریخی و نسخ ارزشمند تاریخی دیگری  نیز دارا می باشد که به مراجعه کنندگان نمایش داده می شود. در حال حاضر 11قسمت در این موزه موجود است که اشیاء نفیس و گرانبهای را از هم جدا کرده و به نمایش در آورده است.



مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد

معرفی مشهد

مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد



کوهسنگی مشهد مثلثی شکل بوده و قسمت بیشتر آن را ارتفاعات سنگی تشکیل می‌دهد. این مجموعه که در مجاورت 2 کوه با ارتفاع کم سنگی ساخته شده و به دلیل شکل و جنس خاص این کوها نام‌ این مجموعه را کوهسنگی گذاشته اند.
شما می توانید از ارتفاعات کوهسنگی منظره زیبایی از شهر مشهد و حرم مطهرامارضا(ع) را ببینید. باغ‌های بسیاری که در اطاف این مجموعه قرار دارد بر زیبایی کوهسنگی مشهد می افزاید. کوهسنگی همان مکانی می باشد که براساس  روایات معتبره اسلامی حضرت رضا(ع) در جریان هجرت خود به ایران زمانی که به عارفی (مثقب) وارد شد به این کوه تکیه داده  و بیان کرده است که: " خداوند به آن برکت دهد". این کوه قدمت باستانی نیز دارد و در زما تیموریان و صفویان در تارخ به این کوه اشاراتی شده است.


هتل بین المللی مجلل قصر طلایی

هتل بین المللی مجلل قصر طلایی :

هتل بین المللی قصر مشهد با فاصله ای کمتر از 800 متر از حرم مطهر حضرت رضا در مرکز شهر مقدس مشهد در زیباترین خیابان شهر قرار گرفته است. 
طبق اعلام هتل هزينه اقامت كودكان زير 2 سال رايگان و هزينه اقامت كودكان 2 تا 6 سال نيمه بها و بالاي 6 سال تمام بها مي باشد...

    امکانات :
  • آژانس مسافرتی و تورهای سیاحتی درون شهری و برون شهری
  • کافی نت
  • پزشک مقیم
  • پارکینگ سرپوشیده شبانه روزی
  • پیشرفته ترین سیستمهای صوتی، تصویری، ماهواره و سایر امکانات بر اساس استانداردهای بین المللی بطور 24 ساعته

 

شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت مشهد


شهربازی پارک ملت مشهد دارای وسعتی برابر با 4 هکتار است. که این شهربازی  مجموعه ای از پارک بزرگ ملت شهر مشهد می باشد. این پارک با همت و تلاش شهرداری مشهد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و متخصصان ساخت ماشین‌آلات تفریحی ساخته شده است, این شهربازی سال 1383 افتتاح شد. در سال هشتاد این پروژ با قراردادی که بین شهرداری و بخش خصوصی بود به اجرا در آمد که پس از 3 سال به پایان رسید. شهربازی پارک ملت مشهد دارای انواع وسایل بازی، مناسب کودک تا بزرگسال می باشد





:: برچسب‌ها: دیدنیهای مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: