دیدنی های کیش
نوشته شده توسط : dellaram

دیدنی های کیش

 

 

 قایقهای کف شیشه ای کیش

در اطراف جزیره کیش آبهایی که وجود دارد محیطی مناسب برای رشد و زندگی انواع متنوع موجودات دریایی مانند توتیاها، مرجان ها، ماهی های تزئینی و خوراکی، ستاره دریایی خرچنگ ها و غیره می باشد. با قایقهای کف شیشه ای تماشای اعماق زیبایی آبهای جزیره کیش ممکن می شود. قايق ها مسافتی را طى کرده تا به منطقه ای كه ماهى و مرجان بیشتر می باشد برسند ، در طول عبور از مناطقه های مختلف ساحل می توانيد دیگر موجودات دريايى كف دريا و مرجانها را تماشا کنید . این قایقها در اسکله تفریحی می باشند و گشت دریایی در زمان شب را با استفاده از نور افکن را امکان پذیر کرده اند.

مطالب مرتبط :تور کیش خرداد 93 , تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش 93

 

akvariom dar kish

در جزیره کیش زندگی انواع مختلف و متنوعی از آبزیان وجود دارد . گردشگران در قسمتی از ساحل انواع آبزیان و ماهی را که بعضی از انواع آنها خیلی دیدنی و عجیب هستند و میتوانید از دیدن این آبزیان در داخل آبهای شفاف هستند دیدن کنید و لذت ببرید. این آکواریوم در مجتمع کانون هنر قرار گرفته است و از آبزیان مختلف و بی نظیر مراقبت می شود.امکان غواصی و تماشای ماهی ها در رنگ های مختلف از امکانات این آکواریوم می باشد که بسیار خاطره ای به یاد ماندنی می باشد.

 

 

namayeshghahe khazandeghan kish

نمایشگاه خزندگان کیش بیشتر از صد گونه از انواع خزندگان و مارها به نمایش گذاشته شده است.  سوسمار ایگوانا ماداگاسکار، مارهای بزرگ و عظیم جثه بوا،  پیتون آفریقا و آمازون، عقرب سیاه امپراتور آفریقا،  مارپرنده تایلندی،  عنکبوت های پرنده خوار و بزرگ برزیل نمونه هایی از انواع خزندگان می باشد. علاقمندان به نمایشگاه از کانون هنر در جنب پارک آهوان می توانند بازدید کنند. نمایشگاه خزندگان کیش مکانی مناسب برای کسب اطلاعات در مورد خزندگان است. 

 

 

مطالب مرتبط :تور کیش خرداد 93 , تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش 93

 

گذر هنرمندان کیش

gozare honarmandan kish

گذر هنرمندان کیش ضلع شرقي خيابان سنايي با سرديس‌هايي از هنرمندان شاخص ايراني طراحی شده است كه با نورپردازي خوب مکانی مناسب براي آشنايي بیشتر با هنرمندان ايران می باشد. فضاي زيباي گذر هنرمندان امكان گرفتن عكس يادگاري را دارد.
گذر هنرمنداني كه تنديسشان در گذر هنرمندان نصب می باشد عبارتند از:

ابوالحسن صبا موسيقيدان و سازنده ساز , علي محمد حيدريان نقاش , شريف لطفي موسيقيدان , غلامحسين بنان موسيقيدان و خواننده آواز , حسين بهزاد نقاش مينياتور , حسين بهزاد نقاش مينياتور , غلامحسين سپنتا سينماگر , كريم پيرنيا معمار , قنبري مهر هنرمند هنرهاي دستي , غلامحسين اميرخاني خوشنويس , عزت الله انتظامي بازيگر , عيسي بهادري طراح قالي , هادي ميرميران معمار , محمد تقي جعفري علامه , پروين اعتصامي شاعر .


آدرس گذر هنرمندان کیش : جزيره كيش، حد فاصل ميادين سنايي و ساحل کیش

مطالب مرتبط :تور کیش خرداد 93 , تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش 93

 

 

ماهیگیری تفریحی در جزیره کیش

 

mahigiri tafirihi dar jazire kish

به علت وسیع بودن سواحل جزیره کیش، درياي زلال و آرام و گرماي دلنشین آفتاب ناحیه جنوب ایران در فضایی آرامش بخش و جزيره، شرايط مناسبی را براي  مسافران و گردشگران و کسانی که به ماهيگيري علاقه مند می باشند در كيش مهیا می باشد.

به جز منطقه اسكله تفريحي ماهيگيري در سراسر سواحل آزاد است. مسافران و علاقه مندان با استفاده از لوازم ساده ماهيگيري كه می توانند از فروشگاه هاي ورزشي كيش راحت تهیه کنند و زمانی را به اين ورزش و تفريح بپردازند.

 

مطالب مرتبط :تور کیش خرداد 93 , تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش 93

 

درخت سبز کیش

derakhte sabze kish

در منطقه شمالی آبهای سطحی به نقاطی در پایان طولانی ترین مسیر آبرفتی قدیمی كیش به دره پرتغالی‌ها معروف است سرازیر می‌شود، این ناحیه دارای سرسبزی زیبایی می باشد . در کنار یكی از کهن ترین درختان لور جزیره ، مجموعه درخت سبز ساخته شده است.

فضای سبز محیط ساختمان‌ها و نرده‌های چوبی و پیاده‌روی در منطقه، ناحیه شمالی كشورمان را به یاد می آورد . از جمله دلایلی كه بازدید کنندگان و گردشگران را به این ناحیه می برد، جذابیت درخت سبز می باشد. 

قدیمی ترین درخت سبز، درخت (لور) جزیره می باشد و  بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال به طور تخمینی عمر دارد.  این درخت بر شاخه هایش ،با نخ یا پارچه گره هایی زده شده كه در اولین نگاه درخت را به نوعی مقدس نشان می دهد. برخی از مردم معتقدند درخت سبز شگون دارد و به خاطر همین برای برآورده شدن نیازهایشان به شاخه‌های آن پارچه‌هایی بسته اند.

درخت سبز با آلاچیق‌های زیبا و جالب مکانهای مختلفی برای پخت كباب و غذا و استراحت ، امکان بازدید رایگان مسافران و گردشگران فراهم شده است و مسیر های عبور در پیاده رو با چراغ‌هایی مانند فانوس در محیطی همیشه سبز و گل های كاغذی رنگارنگ و زیبا، تزئین شده است. این منطقه امکاناتی مانند رستوران فصلی، نمازخانه، بوفه و سرویس بهداشتی فراهم کرده است .

در نزدیکی دو جاذبه مهم و زیبای گردشگری كیش مجموعه درخت سبز  قرار دارد و دو درب ورودی هم دارد . یكی از درهای مجموعه با ورودی جاذبه گردشگری شهر باستانی حریره  و درب ورودی دوم در نزدیکی آب انبار سنتی قرار دارد . فقط با چند دقیقه پیاده روی مب توانید از آب انبار سنتی و جاذبه های شهر باستانی و قدیمی حریره در مجاورت مجموعه درخت سبز می توان بازدید کرد.

درخت لور یا انجیر معابد ،  از درختان مشهور در جزیره کیش می باشد. این نوع درخت در منطقه های جنوبی ایران رشد و پرورش می یابد.  پوست کهنسال و قدیمی درخت لور و ریشه‌ها و برگ‌ها که از تنه اصلی درخت آویزان است، این نوع درخت را از بقیه انواع درختان متمایز کرده است. ریشه این درختان طوری رشد می کند که مانند چتر بر روی زمین سایه  و احتمالا تا چند صد سال عمر می کنند .

 





:: برچسب‌ها: دیدنی های کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: