تفریحات کیش
نوشته شده توسط : dellaram

تفریحات کیش 

 

سایت غواصی ساترن كرك

از ديگر سايتهاي غواصي در اطراف جزيره كيش ساترن كرك يا شكاف جنوبي مي باشد كه بسيار زيبا بوده ، اما به دليل دوري نسبي ،كمتر ملاقات كننده اي دارد. اين ريف در 3 مايلي جنوب جزيره واقع گرديده است و از شكافي تشكيل شده است كه تا عمق 22 متري نيز ادامه مي يابد. دسترسي به اين سايت فقط با قايق و با استفاده از مراكز سطح جزيره كيش امكانپذير مي باشد. از آبزياني كه در اين سايت به چشم مي خورند ، مي توان دسته هاي بزرگ باراكودا، بلك تيپ و خفاش ماهيان را نام برد. با توجه به جريان آب اين منطقه ، غواصي در اين سايت نياز به تجربه و تبحر فراوان در غواصي داشته و جهت افراد تازه کار مناسب نمي باشد. 

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش

 

سایت غواصی ژوراسيك پارك

از سايتهاي زيباي اين جزيره مي توان به سايتهاي بيگ کورال و ژوراسيك پارك اشاره کرد. اين ريفهاي مرجاني که در شرق جزيره واقع گرديده اند، داراي اکوسيستم غني و زيبائي مي باشند که خيره کننده چشمان هزاران غواص ايراني و خارجي در طول سال است. عمق اين دو سايت به هنگام مد کامل متجاوز از 6 تا 8 متر و هنگام جزر کامل کمتر از 5 متر ميباشد اين سايتها از تنوع فراواني از آبزيان برخوردار اند. از انواع ماهيها ميتوان به : جراح - دخترناخدا - هامور - جاش - ساردين - باراکودا - تون - اژدرماهي - موري ايل - استون فيش - اسکورپيون - دلقک و ريف شارک همچنين سفره ماهيان، اشاره کرد. انواع لابستر و لاکپشتهاي پوزه عقابي و پشت سبز ،همپنين مرجانهاي طبقاتي و مغزي و نيز گاها انواعي از سافت کورال در اين سايت ديده ميشوند. پوشش مرجاني سايت که شمالي- جنوبي و در امتداد ساحل به صورت نواري کشيده شده است در جنوب متراکم تر و در شمال کمتر است. براي دسترسي به اين سايتها ميتوانيد از مراکز غواصي موجود در جزيره و قايق هاي غواصي استفاده کرده و يا مي توان با اتومبيل به ساحل هتل سيمرغ و از آنجا به سايت بيگ كورال به آساني رسيد . اين سايت براي اسنورکلينگ و نيز نايت دايو بسيار مناسب است. همچنين در سايت بيگ کورال صخره هاي زير آبي بسيار زيبائي پديدار مي گردند که مملو از آبزيان ريز از جمله انواع خرچنگها ، ميگوها و عنکبوتهاي دريائي بوده که براي عکاسي ماکرو بسيار مناسب است. 

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش

سایت غواصی در جزیره

غواصی كیش به دلیل مرجانی بودن جزیره و شفافیت آب دریا كه امكان تماشای انواع آبزیان زیبا و منحصر به فرد این منطقه را میسر میسازد جاذبه فراوانی برای گردشگران و شهروندان کیش دارد . 2مركز در باشگاه ورزش های دریایی كیش و اسكله تفریحی خدمات و آموزشهای لازم همراه با كلیه تجهیزات و امكانات (لباس مخصوص، كپسول هوا و. . . ) را در اختیار علاقمندان به غواصی قرار می دهند جزيره كيش از نظر محيط زيست طبيعي، يكي از بكرترين مناطق خليج فارس بوده و بجرات می توان گفت که ريفهای مرجانی شرق جزيره کيش از غنی ترين و زيبا ترين مناطق و مساعد ترين سايتهای غواصی در کشورمان را در برگرفته است. پوشش مرجاني اين جزيره در سواحل شرقي آن واقع گرديده که هرساله مورد بازديد بسياری از علاقه مندان غواصی قرار می گيرد. غواصی در کيش در تمامی طول سال امکانپذير بوده و سايتهای کم عمق اين جزيره برای غواصی تمامی افراد و حتی اشخاص مبتدی بسيار مناسب است. همچنين وجود مراکز آموزشی و تفريحی غواصی درکيش اين جزيره را تبديل به قطب غواصی کشور نموده است. 

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش

مسیر ویژه دوچرخه سواری در کیش

یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری كشور در جزیره كیشقرار دارد. مسیر ویژه دوچرخه سواری جزیره کیش سرتاسر این مسیر 75 كیلومتری كاملا مستقل از مسیرهای اتومبیل رو بوده و بخش اصلی آن به موازات جاده جهان، در حاشیه نوار ساحلی احداث شده است. در ایستگاههای ویژه به علاقمندان دوچرخه كرایه میدهند. این ایستگاهها در بخشهای مختلف جزیره مانند اسكله تفریحی , جنب بازار مرجان , فاز 2 صدف ,پرشین گلف و کشتی یونانی وجود دارد و به وسیله بخش خصوصی اداره می شود. 

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش

ماهیگیری در جزیره کیش

خاك كيش داراي ساختار مرجاني است و با رنگ نقره فام در زير آفتاب از درخشندگي خيره‌كننده‌اي برخوردار است. اين ويژگي را بسياري از سواحل دنيا كه از ماسه خاكستري پوشيده شده اند، ندارند. آب دريا در ساحل اين جزيره شفاف و روشن است. و تا فاصله‌اي دور مي توان كف دريا را به راحتي تماشا كرد. كارشناسان محيط ‌زيست اين خاصيت را به وجود مرجان‌ها در پيرامون جزيره نسبت مي دهند و معتقدند كه مرجان ها به صورت طبيعي موجب تصفيه آب و شفافيت و زيبايي سواحل جزيره هستند. كيش به نسبت وسعت خود داراي يكي از وسيع ترين ساحل هاست و در دنيا كمتر ساحلي را مي توان يافت كه به وسعت سواحلكيش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهاي سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند. ماهي‌ها و ديگر آبزيان موجود در سواحل كيش، استثنايي‌ترين ويژگي اين جزيره به شمار مي‌روند. ماهي‌هاي تزييني و بسيار زيبا كه در آب‌هاي حاشيه كيش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمي‌كنند، از جاذبه‌هاي استثنايي كيش به حساب مي‌آيند و مي‌تواند مسافران تور کیش را ساعت‌ها سرگرم كنند. در عين حال مرغوب‌ترين ماهي‌هاي خوراكي كشور نيز در همين سواحل توسط شركت صيد كيش و بوميان ماهيگير صيد مي شود. علاقمندان به ماهيگيري مي توانند در سواحل جنوبي و غربي جزيره به صيد بپردازند. ساحل كيش از كم خطرترين سواحل دنياست. آب‌هاي ساحلي كيش فاقد كوسه خطرناك بوده و استفاده از آب دريا كاملا بي خطر است. لازم به يادآوري است، كوسه‌هايي كه بعضا در ساحل كيش ديده مي شوند از ماهي هاي كوچك تغذيه مي‌كنند و براي شناگران خطري ندارند. ساحل كيش از آن نوع سواحل استثنايي است كه هم در فصل سرد و هم در فصل گرم براي مسافران قابل استفاده مي‌باشد وامكان ورزش‌هاي دريايي در آن فراهم شده است. گستردگي سواحل، درياي زلال و آرام وگرماي مهربان آفتاب جنوب در محيط آرام و بي سروصداي جزيره، شرايط مطلوبي را براي علاقمندان به ماهي گيري در كيش فراهم آورده است.ماهيگيري تفريحي در كيش در سرتاسر سواحل جزيره (به غيراز منطقه اسكله تفريحي) آزاد است و علاقمندان مي توانند با استفاده از وسايل ساده ماهيگيري با قلاب هاي معمولي كه تهيه آن ها از فروشگاه هاي ورزشي كيش امكان پذير است، ساعاتي را به اين تفريح لذت بخش بپردازند. 

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش

اسب سواری در جزیره کیش

اسب سواری در جزیره کیش از جمله ورزش هایی است كه علاوه بر تاثیر آن در سلامت جسمانی، به سواركار آرامش می دهد و باعث تمدد اعصاب و راحتی فكر او می شود. باشگاه سواركاری كیش در شمال جزیره، (جنب دهكده المپیك) این باشگاه در سال 1372 برای برگزاری مسابقات بین المللی خلیج فارس تاسیس شد و تا سال 1374 وضعیت محوطهسازی، ساخت مانژها و اصطبل های آن به كیفیت قابل قبولی رسید. در حال حاضر، ساخت پیست كورس، احداث قسمتی از مانژ صحرایی برای گشت آزاد، فضای سبز و ساخت جایگاه های لازم سبب شده است كه این باشگاه قابلیت میزبانی مسابقات اسب دوانی كشوری را داشته باشد. به طوری كه اواخر سال 1376، 40 دوره مسابقه بزرگ كورس(جایگاه ویژهای برای اسب ها قبل از شروع مسابقه است كه با شروع مسابقه، در مقابل هر اسب باز می شود) برای نخستین بار در ایران در باشگاه سواركاری كیش راه اندازی شده است. باشگاه سواركاری كیش هم اكنون 50 راس اسب از نژادهای تربرد، دوخون، درهشوی و عرب دارد. فعال بودن درمانگاه دامپزشكی و اشتغال نیروی انسانی متخصص در آن مراقبت های علمی از اسب را ممكن كرده است.

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش 

آموزش و پرواز با گلایدر جزیره کیش

پرواز آروزی دیرینه ی انسانهاست و یكی از تفریحات لذتبخش برای گردشگران و به ویژه جوانان پرواز با هواپیمای بدون موتور (گلایدر) بر فراز آسمان جزیره است. پرواز با گلایدر علاوه بر این كه فرصتی است برای تجربه هیجان پرواز كه از امیال دیرینه انسان است، به علاقمندان امكان میدهد كه زیبایی های جزیره را از آسمان تماشا كنند و لذت ببرند. آموزش و پرواز با گلایدر جزیره کیش با همكاری سازمان هواپیمایی كشوری تاسیس گردیده است. علاقمندان می توانند جهت آموزش پرواز با گلایدر در این آموزشگاه ثبت نام نمایند و پس از انجام تمرینات و گذراندن دوره های آموزش زیرنظر مربیان گواهینامه پرواز با گلایدر را دریافت نمایند. ورود به سايت از طريق پله هاي تعبيه شده در پارک ساحلي مقابل کشتي تسهيل گرديده و به آساني با شناي بر سطح در عرض چند دقيقه مي توان به زنجير لنگر رسيد.همچنين بازديد از درون اين کشتي نيز از حفره شمالي آن امکانپذير مي باشد. البته ورود به بدنه به دليل پوسيدگي آن بسيار خطر ناک است. سايت سمبارون کیش: اين سايت زيبا و نهفته که در غرب کيش و مابين جزيره کيش و هندورابي قرار گرفته است نيز از زيبا ترين ريفهاي مرجاني اطراف کيش مي باشد که در صورت مساعد بودن اوضاع جوي و دسترسي به اين نقطه، شما مي توانيد از زيبا ترين لحظات غواصي خويش در خليج فارس لذت ببريد. دسترسي به سايت سمبارون از طريق اجاره روزانه قايق از بندرگاه کيش و همچنين به هنگام بازگشت از هندورابي امکان پذير است. فاصله سمبارون تا کيش 10 و تا هندورابي 7 کيلومتر مي باشد. عمق اين تپه زير آبي 10 تا 12 متر بوده و گونه هاي متفاوتي از آبزيان خليج فارس در اين نقطه سکنا گزيده اند. اين سايت مکان مناسبي براي نايت دايو و اسنورکلينگ بوده اما جريان نسبتا شديد آب را در اين نقطه مي بايست در نظر گرفت. 

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش

پاياب کيش

دهليز يا نقبي است كه در سطح زمين در كنار دهانه چاه قنات حفر با شيب تند و با استفاده از تعدادي پله به سطح آب جاري قنات در زيرزمين مي رسد. هر چه عمق چاه بيشتر باشد، اين نقب طولاني تر و تعداد پله هاي آن زيادتر مي شود. زاويه حفر دهليز را طوري محاسبه مي كنند كه آخرين پله پاياب به انتهاي ميله (چاه) قنات برسد تا از روشنايي نوري كه از دهانه چاه به سطح آب مي تابد براي روشنايي محوطه پاياب استفاده شود. معمولا در اطراف آخرين پله محوطه ايجاد مي شود كه در روزهاي گرم تابستان، هوايي ملايم و دلپذير دارد و براي استراحت از آن استفاده مي شود. پاياب كيش كه قدمتي دو هزارساله دارد در محلي در نزديكي مجموعه درخت سبز قرار گرفته است. اين محل در سال هاي اخير به نحو زيبايي بازسازي شده و هم اكنون يكي از جاذبه هاي سياحتي جزيره است كه تعداد زيادي از مسافران را به سوي خود مي‌كشاند. در اين محل يك چايخانه و رستوران غذاهاي سنتي ايراني براي پذيرايي از گردشگران داير گرديده است. 

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش

لاکپشتهای دریایی

از ساليان بسيار دور و به واسطه امنيت و آرامشى كه بر سواحل زيباى جزيره كيش حاكم است انواع آبزيان و از جمله لاك پشت ها در آن آشيانه گزيده اند. دو نوع لاک پشت در خليج فارس وجود دارد. لاک پشت نوک دار (Hawksbill) و لاک پشت سبز (Green) درآبهاى ساحلى جزيره مخصوصاً در نزديكى دماغه غربى و همه سواحل سنگى جنوب و غرب جزيره ، لاك پشت هاى دريايى غول پيكر را به راحتى از فراز ديوارهاى ساحلى مى توان مشاهده نمود. وفور لاك پشت ها در آبهاى ساحلى مخصوصاً درهنگام غروب يكى از جاذبه هاى سواحل صخره اى كيش است لاک پشتهاي دريايي را دريابيم لاک پشتهاي دريايي در اولين حلقه چرخه اکوسيستم دريايي قرار دارند و وجود اين آبزيان براي بقاي نسل بشر لازم و ضروريست. اين جانوارن توازن زيست محيطي را بر عهده داشته و از بين رفتن آنان انسان را مواجه با فاجعه اي بزرگ و جبران ناپذير خواهد ساخت. لاک پشتهاي دريايي به عنوان گروهي از جانوران که معرف بخش قديمي و متفاوتي از تنوع زيستي جهان به شمار مي روند رده بندي شده اند. اين موجودات در راسته اي همراه کروکوديل ها و مارمولک ها از مهره داران 200 ميليون سال پيش هستند و بيش از ديگر خزندگان پا به مرحله حيات گذاشته اند. لاک پشتهاي دريايي و مارهاي دريايي تنها خزندگاني هستند که با زندگي در آب دريا سازش يافته اند. اما ارتباط خود را با خشکي قطع نکرده اند. آنها براي تنفس به سطح آب وابسته هستند و در فصل توليد مثل براي تخم گذاري به سواحل شني مي آيند. لاک پشتها معمولا از گياهان دريايي، عروس هاي دريايي، اسفنج ها، لارو سخت پوستان و نرم تنان تغذيه ميکنند. لاک پشتهاي دريايي پراکنش جهاني دارند و انتشار جغرافيايي آنها در آبهاي گرم و نيمه گرم استوايي و از جمله خليج فارس و درياي عمان است. با توجه به شرايط نامناسب سواحل جنوب ايران محل تخم گذاري لاک پشتهاي دريايي به سواحل شني جزاير محدود گرديده است.

 

مطالب مرتبط : تور کیش اردیبهشت 93 , تور کیش فروردین 93 , تورهاي لحظه آخري کیش 





:: برچسب‌ها: تفریحات کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: